Paweł Michno
Instruktor Egurrola Dance Studio
Tancerz zawodowy, choreograf, pedagog tańca, członek Związku
Artystów Scen Polskich (ZASP).
Swoją profesjonalną karierę taneczną rozpoczął w Kieleckim Teatrze
Tańca, z którym w latach 1996 - 2000 występował na największych
scenach teatralnych w całej Polsce.
W roku 2002 pomyślnie przeszedł eliminacje do musicalu Chicago,
którym wystąpił przeszło 150 razy.
Równocześnie rozpoczął współpracę z Zawodową Grupą Taneczna Volt, z
którą brał udział w największych produkcjach telewizyjnych takich
jak: Programy Sylwestrowe TVP1, Festiwale w Opolu /2002, 2003/, 50
lecie TVP, Idol oraz w licznych pokazach i prezentacjach. Brał
udział w trasie koncertowej programu Taniec z Gwiazdami.
Obecnie jest choreografem grupy JAZZ-ONE. Regularnie prowadzi
konsultacje choreograficzne z grupami na terenie całej Polski. Paweł
cały czas pracuje nad swoim warsztatem tanecznym biorąc lekcje z
różnych technik tanecznych. Regularnie jeździ do Francji, gdzie
uczestniczy w zajęciach w najlepszych paryskich szkołach tańca tj.
Harmonic Studio, Centre Du Danse.
Od roku 2002 jest instruktorem tańca jazzowego w Egurrola Dance
Studio Warszawie.
Prywatnie mąż tancerki Magdaleny Soszyńskiej- Michno (Taniec z
gwiazdami).
Taniec jazzowy jest jednym z najpopularniejszych stylów
tanecznych.
Nieodłącznie kojarzy się z konwencją teatru muzycznego, który
rozwinął się przede wszystkim na gruncie amerykańskim i angielskim,
jako musical. Charakterystyczną cechą jest także pulsacja swingowa,
kształtująca indywidualny, wewnętrzny rytm, niezależny od
akompaniamentu muzycznego. Charakterystyczną cechą jest
policentryzm, czyli izolowanie poszczególnych części ciała tak, by
móc poruszać nimi niezależnie. Korzenie tańca jazzowego sięgają
Afryki. W kulturze afrykańskiej słowo "jazz" oznaczało siłę,
gwałtowność, ekstazę.
Funky - to fuzja różnych technik tanecznych m.in. jazz i hip
hop. Daje to niezwykły wachlarz możliwości ruchowych, uzyskać można
dzięki niemu zarówno wielką radość z tańca, jak i znakomity efekt
wizualny. Technikę ta charakteryzuje mocna praca nóg na ugiętych
kolanach w połączeniu ze zwartą, plastyczną górną partią ciała.
Ponieważ tempo w tym gatunku nie jest za szybkie, pozwala ono
"pulsować" i wyczuwać ciału najdrobniejsze zmiany w danym utworze.